Den här utmaningen...

valsar just nu runt i hela bloggosfären och jag vill ju vara med och leka.

Men när jag gjorde den kom jag på mig själv med att faktiskt svara på allvar. Nästan hela tiden.

Oväntat.

Tror det kickade in någon slags respekt.

Mycket ovant.

Tror inte det kommer att hända igen.

Men här är den.

1 – Hur länge har du bloggat?

Sedan5:e december 2009 på ihuvudetpahillevi.blogg.se och här sedan 10:e december 2010.

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Ingen aning. Vem räknar?

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Det är väl egentligen bara "bloggkommentatorerna"  som inte är "vanliga". Kanske kan Lady Dahmer räknas som en ämnesblogg? Sedan tittar jag in på ett par handarbetsbloggar då och då.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Nä, jag är mycket knäppare i verkligeheten. Tragiskt men sant...

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Ja, det tror jag. Men ingenting i livet är statiskt, inte heller blogglivet.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Inget alls när jag började, var otroligt naiv, nu när jag fått smak för det, kanske fifty-fifty..?

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej. Eftersom den enda bloggen jag känner till i min stad är Moderskeppet. Och ja, just det, Nevnarien bor ju här också!

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Nja, snarare är det en förutsättning... Men skämt åt sido så tror jag att det kan vara det för en del riktigt unga människor/barn.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Att jag får dåligt samvete om jag uppdaterar dåligt eller inte svarar på kommentarer direkt. Då blir det lite ångestladdat och jag vill knappt öppna bloggen.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Det tror jag faktiskt. Har ju nyss börjat!

 

Huh, visst var det lite läskigt?

Håll tummarna för att det inte händer igen...


Kommentarer
Postat av: Ellis

Haha jag har svarat på den i mitt huvud och de får räcka! :D



sv: Åh vilka härliga film-minnen! Men de var inte den filmen utan den Petra skrev! :D Kollade upp båda och fyyy vilken nostalgi känsla! :D Filmer var så mycket bättre förr! :D

2011-01-27 @ 01:42:05
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Javisst fick dom där frågorna en att tänka till lite?



Kul att se dina tankar kring detta :-)

2011-01-27 @ 09:55:57
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Thakock

Haha bra svarat! =D

2011-01-27 @ 10:25:51
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0