Dagen idag och lite...

dagen igår.

Men mest mat.

Som vanligt, alltså.

Misstänker att jag kan vara en "smyg"demi-vegeterian.



Enkelpanerad rödspätta och vitvin/dillsås.

Den här tyckte jag passade fint till (men det är inte alls säkert att Fritjofsson håller med..).



Halvtorr, pärlande lite spritsig. Ett riktigt fint pratvin som får mig att tänka på ljumma sommarkvällar med en liten anings solfrossa.

Det var gårdagen.

Imorse när jag var nere och handlade hade inte kvällstidningarna kommit.



Inte alls lika skojsig som de här.



Söndagsbaket blev källarfranskor. Ja. IGEN.



Men för att du inte ska få tuppjuck på mig bloggen ska översvämmas av bilder så skriver jag det istället:

Äggröra, bacon, stekt potatis, stekt korv, juice, ost, skinka, rökt korv, apelsin- kiwi- och äppelklyftor, te, paprika, gurka, och marmelad.

Sedan såg vi på den här.



Har sällan känt mig så korkad.

Höll nästan på att glömma att fika.



Tur att det fanns panikmuffins kvar från igår, annars vet jag inte hur det hade slutat.

Och så var det dags för middag igen.

Lyx är att ha älgbullar som bara ligger i frysen och torkade kantareller i skafferiet.



Pricken över i är mammas kryddade lingonsylt.

Men nu är dagen, helgen, Vallander och jag alldeles snart slut.

Sov gott, vakna torrt...

Kommentarer
Postat av: ida

vill du adoptera mig och ge mig massa god mat och vin? :)

vet du vad jag åt igår??

ris med ketchup!

2011-03-06 @ 22:55:41
URL: http://www.chavita.devote.se
Postat av: Diana

Hihi, är det inte "läskigt" att lägga ut all mat sådär? Inte för att det är några mängder men en hel helgs mat komprimerat i ett inlägg ser myyyyycket ut. :)

2011-03-07 @ 00:37:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Bara en massa godsaker och nöjen.

Själv fick jag jobba och jobba i helgen.

Stackars mig va? ;)

Men idag är det inget synd om mig. Nä...idag har jag tre underbara lediga dagar att se fram emot :)

Ha en toppen dag.

Kram på dig!

2011-03-07 @ 08:36:11
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Thakock

Vilka matbilder! =D Man blir helt hungrig! =P

2011-03-07 @ 18:06:51
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0